tisdag, juli 24, 2012

Högsommar!

Idag den 24 juli har sommaren kommit.Det är 27gr varmt och solen lyser från en molnfri himmel.I ateljén är det dock svalt o skönt.
Jag är alltså tillbaka i selen,dvs semestern är slut och jag har kommit igång igen efter ett långt uppehåll.Närmast väntar en utställning på Tofta konstgalleri utanför Varberg tillsammans med Annlis Krüger.Vernissage 8 september.
Just nu håller jag på med urval och fixar o trixar med ramar till målningar och grafik.Jag har beslutat att förutom målningar också visa ett antal grafiska blad,Giclèe fine art prints,som jag egenhändigt arbetat fram på datorn och sedan tryckt på min nya alldeles nyinköpta fantastiska (men dyra) Epson skrivare.Hög kvalité på färg o papper.



Här ett exempel...


Tryckt på Hahnemühle 285gr Torchon högkvalitéts papper i en upplaga på endast 10ex


Alltså allt är ganska bra på jobbfronten....
Vi hörs

Inga kommentarer: